Remi in het vliegtuig - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Karlijn Dobbenga - WaarBenJij.nu Remi in het vliegtuig - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Karlijn Dobbenga - WaarBenJij.nu

Remi in het vliegtuig

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

17 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Op dit moment zit ik in het vliegtuig naar Los Angeles. Het is nog een uur of 4 vliegen, een totaal van 11 uur. En het duurt knal lang! Hierna een overstap van 3,5 uur en dan is het nog maar een klein uurtje naar San Diego. Donderdagvond nog uit eten geweest met mijn ouders, Marjonne, Dianne en Stephanie bij Clooney, hetzelfde groepje ging me uitzwaaien op Schiphol. Toen we daar stonden werd het wel echt. Helemaal alleen vliegen, overstappen, naar een vreemde stad waar ik niemand ken en waar ze geen Nederlands spreken.

Mijn plek was bijna ingepikt door een kakker. Ik zat bij het raam, achter de nooduitgang. Lekker veel beenruimte dus. Terwijl ik de bagagerekken vol gooide, probeerden mevrouw kak zich op mijn stoel te installeren. Gelukkig deed ze er afstand van. Het rek zat toen best vol, dus meneer kak besloot mijn rugzak maar helemaal naar achteren te schuiven. Vreemde vogels. Toen ik hem wilde pakken, kon ik er dus niet bij. Resultaat: met m’n knieën op de even lege stoel achter meneer kak aan het gangpad, en mijn jasje dat vrolijk naar beneden viel en naast meneer kaks hoofd begon te bungelen. Ik heb de hele weg al uitzicht op zijn naar voren stekende lip en witte gympen met hoge witte sokken. Het enige wat hij tot nu toe heeft gezegd: ‘Ja dat vind ik een beetje jammer’, ‘HÈ?! HÈ?! WAT ZEG JE?!’ en ‘Ik heb echt een stijve kont’.

Mevrouw kak is hoogblond uit een potje, zo’n 15 jaar al denk ik, en besloot uit het niets met haar hoofd in mijn stoel te duiken toen ik uit probeerde te vinden waar de oortjes in moesten worden geplugd. Ze graaide naar mijn afstandsbediening en vertelde dat je het daarmee kan bedienen. Ze bleef staren, dus nadat ik op alle knopjes had gedrukt, heb ik een paar minuten gedaan alsof het werkte, wat dus niet zo was. Meneer kak is de hele reis nog niet van zijn zetel gekomen en zat net mee te dirigeren met z’n TV’tje. Niet zo gek, want om 11 uur zat hij al rode wijn naar binnen te lurken. Aparte vliegburen.

Trouwens ook raar dat je moet bijbetalen als je dik bent. Die mensen besparen op de WC, daar passen ze echt niet in.

We vlogen net over Los Angeles, wel een half uur. En nog geen einde in zicht. Omringd door ravijnen, bergen en zand is er ineens een platte dominostad. Ik heb maar een klein groepje wolkenkrabbers gezien rond het vliegveld. Gigantische huizen en alles heeft een zwembad. Ik had wel weer iets gênants bij het bagage ophalen. Ik kon mijn vlucht niet vinden. En toen ik het wilde vragen stonden er al 5 medewerkers naar me te kijken en riepen ze al waar ik heen moest. En er lag ook nog eens precies dezelfde koffer naast de mijne op de band.. Gelukkig de goede meegenomen. Als je vindt dat Schiphol groot is, moet je daar eens gaan kijken. Voor een aantal terminals moet je het gebouw uit, tien minuten lopen over straat en dan staat er ineens een roltrap op de stoep. Echt een gekkenhuis.

  • 17 Augustus 2014 - 09:13

    Anneke Dobbenga:

    Hoi Karlijn,
    We hebben genoten van je beide avontuurlijke verhalen.
    We kijken uit naar de volgende,
    Gr, opa en oma

  • 17 Augustus 2014 - 20:03

    Mar:

    Hahhaha dat vliegverhaal xD
    Leuk geschreven Kar!
    Ik ga nu je andere blog lezen :)
    Xxxx

Tags: #USA #LA #SD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

San Diego

Stage lopen in San Diego!

Recente Reisverslagen:

14 November 2014

Verhuizen en bezoek uit Nederland

21 Oktober 2014

Ik leef nog

29 Augustus 2014

100% Happiness

20 Augustus 2014

Harige monsters

17 Augustus 2014

Plussen en minnen
Karlijn

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 5231

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2015 - 19 December 2015

Lyon

15 Augustus 2014 - 02 Februari 2015

San Diego

Landen bezocht: