Harige monsters - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Karlijn Dobbenga - WaarBenJij.nu Harige monsters - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Karlijn Dobbenga - WaarBenJij.nu

Harige monsters

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

20 Augustus 2014 | Verenigde Staten, San Diego

Het was harig, gekruld, dik, uit proportie, oud en irritant. En het zat in de keuken van het hostel. Het bleef maar vragen stellen en liet enthousiast een foto zien van een vrouw met een hoofddoek en het zelf. Kortaf antwoorden hielp niet, evenals het oneindig blijven staren naar mijn telefoon. Voor mij zat een Egyptenaar die per se wilde dat ik hem mee op sleeptouw nam, ook toen ik zei dat ik naar het bedrijf ging. Uiteindelijk heb ik hem af kunnen schudden met een Skype date.

Helaas was dat niet het enige harige incident die dag. Toen ik af kwam koelen ’s middags, kwam de muzikant van het hostel bij me zitten praten over het leven, en dat hij altijd voor drugsdealer aan wordt gezien. Ik kan de politie geen ongelijk geven. Na ongeveer twintig minuten geraaskal over niks, en nadat hij uit had gevonden wat mijn plannen waren, en deze gecanceld had, probeerde ook dreadlock me mee te nemen naar het eiland hier vlakbij, met de ferry. Vervolgens wilde hij gaan fietsen door de natuur en de haven. Ik kon niet meer zeggen dat ik wat anders ging doen, en dat ik niks met hem wou zien, zou ook een beetje hard aan komen. Ook deze keer dus weer gered door Skype.

Dus de hort op gegaan en door de stad gelopen. Op straat kwam er een jongen naar me toe, we raakten aan de praat en vervolgens zijn we gaan lunchen met zo’n gigantische Amerikaanse burger en heeft hij me een rondleiding gegeven door de stad, langs de haven, de parken en Seaport Village. ’s Avonds nog even langs de uitgaansstraatjes gelopen en heeft hij me weer bij het hostel afgezet. Onwijs gezellig! Ik heb dus mijn eerste lokale vriend gemaakt.

Toen ik thuiskwam, stonden de Egyptenaar en de muzikant samen in de hal. De muzikant noemde me een vreemdeling en keek me niet meer aan tot op de dag van vandaag, de Egyptenaar begon weer een vragenvuur op me af te vuren, hij is dus nog trager van begrip dan zijn voorkomen doet vermoeden. En drie keer raden wie er binnenkomt en zich naast me installeert als ik in de lounge zit bij gebrek aan wifi om dit te posten...

Maandag was mijn eerste stagedag. Dankzij een local die met me mee liep ruim op tijd aangekomen op plaats van bestemming. Ik mocht meteen met een collega naar een bierevenement van sponsors van het bedrijf. Er waren een aantal teams per club, bar of café, allemaal over de top verkleed als indiaan, cowboy, het andere geslacht en superhelden. Een man had een badpak aan met neptieten erin en nep schaamhaar dat eruit puilde. Hilarisch. Nadat ze ingedronken hadden bij de dranktent, konden de acts beginnen. Ze moesten allemaal optreden en kregen daar punten voor. Vervolgens werden er diverse wedstrijden gespeeld tussen de teams, zoals touwtrekken, bubble voetbal, wat hilarisch was, omdat iedereen al aardig de weg kwijt was en in een gigantische plastic bubbel moest voetballen, volleybal en een hindernisbaan op een soort springkussen. De combinatie alcohol en sport liep voor sommigen niet goed af. Mensen met verstuikte enkels en schouders uit de kom. Het evenement duurde de hele dag, na afloop thuisgebracht door een collega die een straat achter mij woont, want niemand wilde dat ik alleen met de bus terug ging. Luxe!

Vandaag was dus mijn eerste dag op het kantoor. Ook weer heel relaxed. Iedereen is erg aardig en het is heel informeel. Er zijn constant meerdere stagiairs, omdat die de leeftijd hebben van de doelgroep van het bedrijf. Ook hebben de meeste mensen die er nu werken, er eerst stage gelopen. Zij weten dus precies hoe de vork in de steel zit en waar je tegenaan loopt. De werktijden en opdrachten verschillen per week. Normaal gesproken begin ik om 10 uur, maar er zijn ook weleens wedstrijden in de avond, of promoties, en dan begin ik om 4 uur. Vandaag heb ik twee uur bij een meeting gezeten. Erg interessant om te zien hoe dat gebeurt en wat voor gegevens er allemaal bijgehouden worden van de sporten, zo proberen ze uit te vinden waarom iets wel of juist niet werkt, en waar dat aan ligt.

Daarna met mijn begeleider de website doorgenomen en uitleg gekregen over het updaten van de wedstrijden en sportschema’s, hoe de inschrijvingen werken en hoe je een wedstrijd begeleidt. Hij is gelukkig ook tevreden over mijn Engels, dus mag ik morgen al beginnen met customer service over de telefoon. De eerste maand mag ik de afdelingen uitproberen, van sponsors en events tot wedstrijden en marketing, dan mag ik aangeven wat ik wil doen en daar proberen ze me dan zoveel mogelijk in te plannen. Donderdag mag ik met een andere stagiaire mijn eerste league doen: softbal! Ik mocht na vier uurtjes al naar huis, want ze wilden het niet te zwaar maken op m’n eerste dag. Haha. Had geen betere stageplek kunnen treffen denk ik zo!

En ik ben echt trots op mezelf dat ik tot nu toe geen rare dingen heb gezegd of gedaan, behalve dan het laten zien hoe een blobvis eruit ziet. Want dat kennen ze hier natuurlijk niet.

  • 20 Augustus 2014 - 08:59

    Dianne:

    Klinkt goed allemaal!
    You're welcome for saving you in Skype... :P
    Heel veel plezier nog en blijf genieten van elke minuut!
    Xxxxxxxx Dianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

San Diego

Stage lopen in San Diego!

Recente Reisverslagen:

14 November 2014

Verhuizen en bezoek uit Nederland

21 Oktober 2014

Ik leef nog

29 Augustus 2014

100% Happiness

20 Augustus 2014

Harige monsters

17 Augustus 2014

Plussen en minnen
Karlijn

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 5232

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2015 - 19 December 2015

Lyon

15 Augustus 2014 - 02 Februari 2015

San Diego

Landen bezocht: