100% Happiness - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Karlijn Dobbenga - WaarBenJij.nu 100% Happiness - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Karlijn Dobbenga - WaarBenJij.nu

100% Happiness

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

29 Augustus 2014 | Verenigde Staten, San Diego

Het is alweer een tijd geleden sinds mijn laatste reisverslag, maar dat wil niet zeggen dat er in de tussentijd niks is gebeurd. Afgelopen weekend was mijn laatste vrijdag in het hostel. Ik zat op het dakterras te chillen toen er ineens twee opgedirkte ik-wil-graag-jong-lijken-maar-heb-zoveel-make-up-op-dat-ik-op-een-verlepte-pad-lijk vrouwen naar me toe kwamen, met de vraag of ik mee wilde in de limousine naar een feest. Ik had geen idee waar ze het over hadden. Blijkbaar duurde het wat te lang, dus ze sloot af met: ' we komen terug! God zal je sturen!' Apart..
Later kwam 1,5 oog naar me toe met hetzelfde bericht. Een collega was jarig. Dus iedereen in het hostel, niemand kende elkaar, belandde binnen 5 minuten in de limousine voor het hostel. We gingen uiteindelijk naar Coronado Island om wat foto's te maken voor het hostel, ze wilden natuurlijk goede reviews ontvangen. Was verder wel gezellig, wat gebabbeld met Duitsers en Israeliers en 's avonds met hun bij de haven gezeten. Met die Duitsers heb ik nog steeds contact, want zij studeren hier voor de komende vier maanden.

Zaterdag moest ik verhuizen naar mijn nieuwe suite. Toen ik wilde inchecken, bleek dat het limiet van mijn creditcard was overschreden. Kon dus niet betalen. Cash accepteerden ze ook, maar zo'n groot bedrag kon ik in 1 dag niet pinnen. Uiteindelijk hebben ze me de sleutels gegeven voor een nacht en zouden ze later kijken of ze de betaling wekelijks konden maken. Dat is gelukkig gebeurd dus ik was niet huisloos.

Zondag naar Black's Beach in La Jolla geweest, prachtig strand met een rotswand en weinig mensen. Echt een plek waar de locals komen. Alleen de creepy guy die me rondleidde wilde later de foto's sturen via Facebook. Hij tagde me in elke foto, en die verschenen dus allemaal op mijn timeline. Meneer werd kwaad toen ik ze verborg, dus daar zit de blok op. Hoop dat ie me niet gaat stalken.

Huisje is erg leuk, alleen erg veel herrie omdat het voornamelijk is gericht op buitenlandse studenten die hier komen studeren. Ze chillen 's avonds dus allemaal onder mijn raam, dat op 3 hoog is, en zuipen zich lam. Verder is het een prima appartementje, met een magnetron, eigen badkamer, tv en koelkast.

Gisteren had ik weer iets genants. Beetje jammer dat er een stuk lamelle was afgebroken van de week, dus die had ik tegen het raam gezet 's nachts. Was ik in de ochtend weer vergeten, dus ik doe het raam open en BAM. Lamelle voor dood van drie hoog op de straat beland. Iedereen keek omhoog wat er gebeurde en van wie het was. Toen dus op m'n slippertjes langs de receptie dat ding weggeplukt van straat en ermee teruggelopen naar boven. Gelukkig hadden ze niks gezien bij de receptie!

Stage is onwijs leuk! Iedereen is aardig en behulpzaam, werk is afwisselend en er is veel ruimte voor eigen initiatief, ze luisteren ook meteen als je aangeeft dat je meer van iets wilt leren of iets juist niet leuk vindt. Zolang je werk af komt is alles oke, als je eens eerder weg moet maakt dat ook niet uit. Ik heb vandaag twee eigen leagues gekregen om te begeleiden, kick ball en soccer, dus ik moet zorgen dat iedereen z'n documenten signeert, alle spullen aanwezig zijn, ze bezoeken bij de welcome's, en zorgen dat alles goed verloopt met elk team door ze onder andere te bellen voor feedback en aanbiedingen. Erg leuk om te doen, al voelt het alsof ik een tell sell commercial nadoe, ze vinden dat ik het erg goed doe hier. Deze week dus veel met de customer service over de telefoon geoefend en de meesten zijn erg aardig. Fotograferen is ook superleuk om te doen, dus vandaag te horen gekregen dat ik aan een nieuw project mag beginnen met foto's. Ben benieuwd!

Vandaag is het een soort van vakantie, want maandag is het labour day en dan is alles dicht. Dusssssss ben benieuwd wat er dit weekend allemaal gaat gebeuren :), waarschijnlijk zie je me op Facebook wel ergens verschijnen terwijl ik een bak ijs over mijn hoofd gooi.

  • 30 Augustus 2014 - 01:25

    Carlo:

    Hoi karlijn

    Ik vertrek woensdag naar new york waar ik 4 dagen verblijf
    Vervolgens een vlucht
    Naar las vegas waar ik na 3 dagen de auto op ga halen.
    Via sequoia park / yosimity park ga ik naar san francisco.
    Dan los angeles en daarna nog een weekje san diego.
    Heb je misschien nog wat tips voor san diego

    Gr carlo

  • 30 Augustus 2014 - 07:52

    Dianne:

    Dobster!
    Klinkt weer gaaf!
    Veel plezier in je mini-vakantie!
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

San Diego

Stage lopen in San Diego!

Recente Reisverslagen:

14 November 2014

Verhuizen en bezoek uit Nederland

21 Oktober 2014

Ik leef nog

29 Augustus 2014

100% Happiness

20 Augustus 2014

Harige monsters

17 Augustus 2014

Plussen en minnen
Karlijn

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 5224

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2015 - 19 December 2015

Lyon

15 Augustus 2014 - 02 Februari 2015

San Diego

Landen bezocht: