Ik leef nog - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Karlijn Dobbenga - WaarBenJij.nu Ik leef nog - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Karlijn Dobbenga - WaarBenJij.nu

Ik leef nog

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

21 Oktober 2014 | Verenigde Staten, San Diego

Lang geleden he! Ik krijg mijn laptop niet opgeladen met die gekke stopcontacten hier, dus dan maar even op werk!

Het openbaar vervoer is nog steeds een hele belevenis elke dag, vreemde vogels hier. Gisteren kwam er weer zo'n staarder naast me zitten die tegen me ging praten. Ik verstond er niks van want de tram maakte nogal veel lawaai, en hij stelde me een vraag. Dus ik zei dat ik het niet snapte. Hij bleef volhouden dat hij zijn vraag absoluut niet ging herhalen, omdat hij zeker wist dat ik alles begrepen had wat hij had verteld. Toen hij weer vroeg om een antwoord, besloot ik hem te negeren en uit het raam te staren. Waarop hij zei dat hij geen tijd had voor mensen die communiceren als dieren. Badmuts! Iedereen lachte hem uit. En zo gaat het bijna elke dag. Ze doen de gekste dingen: zich lekker insmeren met zonnebrand, inclusief het haar, en laatst zat er een manneke zonder onderbroek steeds met zijn benen te bewegen, zodat iedereen zijn worst kon bewonderen. Niet echt fijn.

Op stage heb ik een research project gekregen, moet in een bepaalde wijk alles uitzoeken wat de markt is voor voetbal, dus concurrentie, evenementen etc in die buurt. Er zijn weer veel nieuwe stagiars gekomen, dus dat is wel gezellig! Ben met Krystal (ook een stagiaire) aan het zoeken naar een huis in Pacific Beach, zodat we dichter bij werk wonen. Zij komt uit het oosten van San Diego, dus dat is ook nog best ver voor haar. Het is alleen erg moeilijk om wat te vinden, aangezien iedereen hier wat zoekt, bij het strand. We hadden laatst een heel leuk huisje gevonden, paar minuten van werk en het winkelcentrum af, en zo'n 20 minuten naar het strand lopen. We konden het bekijken, maar toen we die ochtend onderweg waren werd Krystal gebeld door de eigenaresse. Die zei de mensen die de avond ervoor waren komen kijken, misschien die ochtend ook kwamen. En als ze het wilden, dat zij het dan dus aan hun zou verhuren. Dat is helaas gebeurd, maar we gaan gewoon verder zoeken!

Waar ik nu woon is op zich prima, alleen het vervelende is dat het echt voor studenten is, die dus elke dag van de week, de hele nacht tegen elkaar bleren en met deuren smijten, en het is nogal gehorig dus dat levert nogal wat slapeloze nachten op en veel Starbucks.

Ik ben met een stagiair wezen surfen! Omdat we bij VAVi werken, mogen we gratis meedoen aan de leagues, en het was echt superleuk! (Ik doe op papier ook mee met voetbal maar ik ben er zo vreselijk slecht in dat dat eenmalig was. Vind er ook niks aan, als ik wil sporten wil ik het niet hoeven delen en wachten tot ik eens mag schoppen). Er was mega veel zeewier en de zee was heel wild, dus niet ideaal voor beginners. Het was meer vechten tegen het zeewier en de hoge golven dan surfen. Gelukkig waren de surfinstructeurs erg ervaren en super enthousiast, dus die hielpen steeds om het board te draaien en zorgden ervoor dat we niet steeds weer aanspoelden op het strand. Zij hadden zelfs moeite om te blijven staan, dus dat was wel echt jammer. Gelukkig waren ze ook zeer plezant om naar te kijken! En hun shop verkoopt ook tweedehands spullen, super goedkoop, dus ga daar zaterdag naar kijken, als ze het terug willen kopen als ik wegga, is dat veel goedkoper dan steeds huren. En via een vrijwilliger op de Del Mar Mud Run heb ik een gozer gevonden die groepen mensen gratis lesgeeft elke zaterdag, zolang je maar je eigen spullen hebt. Ideaal!

Ik heb de Del Mar Mud Run gerend, haha. Echt super ranzig. Tegen het einde van de werkdag kwam een stagiair naar me toe die vroeg of ik met hem de laatste race wilde meedoen. Uiteindelijk zijn we last minute met zijn vieren gegaan, en we hebben het overleefd! Was echt leuk om te kijken en te helpen bij zo'n groot evenement.

Aanstaande vrijdag hebben we op werk een pompoen wedstrijd, elke afdeling vormt een groep. Dus dat wordt pompoen snijden en bier drinken :). Er zijn nu al mensen die niet met elkaar in het team willen omdat ze er slecht in zijn. Dat gaat wat worden, ik heb nou niet echt ervaring in het onthoofden van pompoenen.

Iedereen heeft hier tattoos en piercings, je valt echt op als je ze niet hebt! Ik vind het nu ook niet zo ordinair meer als in Nederland. Het is maar net wat je gewend bent. Want waarom zouden oorbellen niet ordinair zijn en een neuspiercing bijvoorbeeld wel? Omdat iedereen ze heeft! Maar het is evengoed een piercing. Als iedereen die met pareltjes in de oren loopt, onwijs asociaal zou zijn, dan zou dat beeld van mensen ook weer veranderen op parels. Ik heb een double forward helix laten zetten, staat echt superleuk en iedereen vindt hem mooi. Het was wel heel pijnlijk, maar voor maar een paar seconden. En je hoort het kraken van je kraakbeen als die naald door het oor gaat. Uiteindelijk was ik banger voor de naald dan dat het pijn deed!

Zondag ga ik waarschijnlijk met Dan naar Coronado Island, ben er nog nooit geweest overdag. En dat kan natuurlijk niet! En zaterdag als het goed is naar een Halloween house party, dan hoef je geen 21 te zijn! :)

Het begint nu wel koeler te worden, het is nu steeds rond de 23 graden en wat minder zonnig, stukken beter dan die hitte! En nog steeds een kortebroekentemperatuur. Als je hier eenmaal bent en wat vrienden hebt gemaakt, wil je niet meer weg! Het jammere is alleen dat ik dus niet uit kan gaan, waar je dus mensen ontmoet, en de meesten van stage al hun netwerk hebben omdat ze hier wonen. Maar word veel aangesproken op straat, en zo heb ik eigenlijk de meeste gasten leren kennen, helaas met de meesten geen contact meer omdat ze het toch vaak anders zien.

En de ouders & zus komen over twee weekjes hierheen! Superleuk! Hoop dat jullie me nog herkennen, ik ben een wandelende snicker nu.

Adios amigos!

Tags: #SD, #SanDiego, #CA, #USA, #VS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

San Diego

Stage lopen in San Diego!

Recente Reisverslagen:

14 November 2014

Verhuizen en bezoek uit Nederland

21 Oktober 2014

Ik leef nog

29 Augustus 2014

100% Happiness

20 Augustus 2014

Harige monsters

17 Augustus 2014

Plussen en minnen
Karlijn

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 5230

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2015 - 19 December 2015

Lyon

15 Augustus 2014 - 02 Februari 2015

San Diego

Landen bezocht: